fem steg bakåt, två steg fram.

Ibland blir jag så himla arg på mig själv för att jag sätter upp för många gränser för mig själv. Jag älskar spontana saker. Som när någon säger.."nu tycker jag vi cyklar och köper glass och sedan ser på nån film hos mig"... eller "packa fika, vi möts om 10min." Eller vad det nu kan va. Jag litar på få personer.
Jag hatar bananer! När jag var 1år sprang jag in i kanten på ett skåp och fick sedan limma pannan, har ett ärr i pannan nu efter det..som knappt syns längre.
Jag har gjort många framsteg i sommar. Jag gillar rosetter. När jag var 4år peta jag upp en barbieanka i näsan. Jag gillar att cykla omkring på kvällarna, eller cykla i sin helhet. Jag älskar och gråter bara till Disney-filmer.
Mitt favorit djur om jag måste välja 2 är nog säl och panda. Jag är en typ av planerare. Jag gillar att planera, skriva upp och ha koll. Jag har väldigt många filmer..jag gillar filmer. Jag har typ tvångstankar eller dåliga vanor, som jag måste försöka bli av med. T.ex jag fyller i mina bokstäver, det irreterar mig om det inte ser perfekt ut men det blir oftas kladdigt och fult ist. Jag har nästan slutat bita på naglarna helt. Jag älskar att bada. Det var ingen som lärde mig gå, utan en dag ställde jag mig bara upp och gick. Avokado är gott. Jag är ganska blyg när det gäller nya personer eller folk jag känner mig obekväm med, i början. Jag tål egentligen inte pälsdjur, men det är nått jag inte bryr mig om så mycket. Jag ser upp til min syster..lyssnar oftas på allt bra hon säger även om hon inte tycker jag verkar få in det i min hjärna. Jag tycker alla borde vara som min syster. Hon är fin. Jag har ont i ryggen ständigt. Jag hatar när folk stressar i onödan, då blir jag stressad och jag gillar inte den känslan. Jag uppskattar inte när folk frågar om jag är sur bara för att jag är tyst, jag bara tänker mycket.  Jag älskar latte! Jag älskar glass! Jag kan inte va mig själv med alla människor..egentligen borde jag bara skita i allt och va som jag själv vill och inte tänka..det ska fan bli så, måste. Jag gillar att va på mitt sommarställe. Jag brukar tvinga Beck att ha kaffepulver på sin glass, just för att det är det godaste som finns. Det finns många som gjort mig väldigt ledsen, som jag aldig kommer glömma vad de gjort trots allt. Jag är inte så smart. Jag har en godhjärtat, känslig och världens bästa morfar. Jag gillar inte att jag inte alltid lever i nuet, utan att jag kommer på hur kul nånting var efteråt. Jag har varit på 2 riktiga konseter...Mando Diao och Kent, men i november ska jag se Håkan. Jag har lite svårt att ge bort vissa saker. När jag var liten kollade jag på ett program som hette Pyjamas klubben och jag ville också ha en sån klubb. Min favorit serie är O.C har boxen. Jag saknar mycket, längtar mycket, men oroar mig för mycket. Jag har nått för haj-filmer. Jag har fått mina korkskruvar från farmor och likaså min typ bena i pannan eller virvell eller vad man kallar den. Jag kan vara knäpp med Beck..på vårat egna knäppa sett. Jag saknar lite att fira midsommar som vi gjorde förr. Varje sommar kollar jag på Skärgårdsdoktorn och varje vinter kollar jag på Sunes jul. När jag blir stor tror jag att jag vill bo på landet. Jag är orolig av mig. Jag känner mig så olik alla ibland. Jag är tuggummi-beroende... har jag sagt det? Jag har slutat svälja tuggummi, tur det!
Ibland saknar jag att vara liten och umgås med sådna personer man umgicks med då. Jag saknar Parkskolan lite grann. Jag skulle kunna tänka mig att jobba utomlands.. typ ha ett fik eller reseledare nått i den stilen.



Det får räcka. Tror inte så många orkar läsa men detta var mest till för mig om man säger så. Men ni som läste...nu vet ni lite mer om mig kanske. Mitt huvud är fullt just nu.


Kommentarer
Postat av: therese

och så är du en fantastiskt stark människa.

2010-08-19 @ 23:09:43
URL: http://thrs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0