dan före dopparedan - julgodis.

 
Igår bakade jag som sagt massor av julgodis, det blev hur gott som heslt!
Tänkte därför dela med mig av ett "recept" på hur jag gjorde dom, det är superlätt och går super fort men ändå.
 
 
Du behöver:
- Blockchoklad (mörk eller ljus, jag blandade)
- Flingor
- Rispuffar
- Polkagrisar
- Marsmellows
Eller något annat ni tycker om.
 
 
 
 
Gör såhär:

- Krossa polkagrisarna och klipp marsmellows i småbitar
- Lägg alla torra ingredienser i olika skålar (polka i en, flingor i en osv.)
- Smält chokladen i ett vattenbad
- När den är helt smält häll över chokladen i alla skålar
- Blanda så allt täcks av chokladen. Lägg sedan upp i formar eller på bakplåtpapper/bricka
- Ställ i kylen, eller som jag på ballkongen
- Låt stelna och ÄT!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0