thailand 2015 - del 1.

Nu har jag äntligen tagit tag i det här med bilderna från min Thailandsresa! Kommer dela upp allt i 3 olika delar, efter som jag fotade med 3 olika "kameror".
 
De tidigare två gånger vi varit i Thailand har vi varit i städer där det är mest turister, exempelvis Phuket. Därav har vi blivit bortskämda med klarblått vatten, lyxhotell och hotellfrukost varje morgon...Men denna gång åkte vi till ett ställe som heter Bangsaen och ligger i Chon buri (ca 2 timmar från Bangkok) alltså inte alls ett turist ställe (kanske därför alla apploderade och ville ta bild, för att vi var: falanger = utlänningar) vi fick se en helt annan sida av det "verkliga" Thailand men även fått varit med om allt det där fina Thailand har att erbjuda.
 
Jag ÄLSKAR detta land!!
 
Detta är så typiskt Thailand: lösa hundar och katter överallt, songtaos bilar (röda tuk tuk), mopeder och templen vart man än tittar...och alla dessa kablar och elledningar som hänger fritt över huvudet på en...
 
En dag hängde vi på Tide Resort för sol och bad, ett helt okej ställe.
 
Från lägenheten.
 
Nonmoon-market, en väldigt stor men ändå mysig matmarknad en bit bort från våran lägenhet! Vissa bilder gör mig mest illamående, men jag kände mest att jag ändå ville dela med mig av allt vi såg där...
 
En dag åkte vi till Apberget, för att mata alla apor. Alltså bebisapan, jag tror jag dör söthetsdöden, (har bättre bilder i min mobil dock..) så liten!
 
En annan dag var vi på fiskmarknad längst kusten.
 
Besökte ett Kinesiskt tempel, helt jävla otroligt! Fick dock inte fota inomhus.
 
Efter kinatemplet gick vi till det "dåliga templet", här hamnar alltså de som inte sköter sig, så att säga! Alla straff var för olika handlingar osv, rätt hemskt alltså.
 
Vi besökte även Sriracha tiger zoo. Alltså elefanterna...hur söta som helst. Men NEJ, vilddjur ska INTE sitta i bur!
 
Vi var till Pattaya 2 gånger (tyvärr väldigt mycket äckel-gubbar & prostituerade där måste jag även tillägga) och en av gångerna åkte vi speedbåt till Koh Larn och badade i kristallblått vatten. Bland det bästa på hela resan!!
 
Thailand by night.
 
♦ Del 1 - Från systermkameran. ♦

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0