Min viktuppgång.


Jag är så trött på att folk inte förstår vad som ligger bakom mitt mående och min viktuppgång.
 
Förutom att jag lider av social fobi, ångest, panikångest och depression så har jag även en sjukdom som kallas hypotyreos. Hypotyreos gör att förbränningen inte funkar normalt. Jag förbränner inte som en "vanlig" människa. Jag går upp i vikt vad jag än gör. (Om ni vill läsa mer om hypotyreos så googla eller läs min blogg inom kort) UTÖVER DETTA så har min tarm lagt av på grund av psykisk ohälsa, tidigare ätstörningar och STRESS under en lång tid! 
 
Jag kan varken gå på toa eller gå ner i vikt. Tro mig! I somras åt jag enbart sallad och tränade i 3 veckor och gick upp 8kg under den tiden. TROR NI JAG TYCKER DETTA ÄR KUL?! Klart att jag kan äta nyttigt osv men med både hypotyreos, en "trasig" tarm och psykisk ohälsa går det inte. Jag får just nu ingen medicin förutom antidepressiva och sömnpiller, jag står fortfarande i kö för utredning. Klart jag INTE VILL må så här men jag kan inte göra så mycket åt det just nu. Det konstiga är bara hur många fler som brydde sig då jag hade ätstörningar än nu..!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du förklara vad som har hänt med tarmen? Är det en tarmsjukdom? Och vilka antidepressiva tar du? Många antidepressiva ger mycket viktökning också.

Svar: Absolut! Jag kan skriva ett inlägg om det så fort jag kan!! :) Det där om antidepressiva vet jag redan, men jag tar "snälla" tabletter, så dom SKA inte påverka.
Isabell.

2015-10-21 @ 20:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0