bröst & mensskydd.

Denna kommentar skrev jag på Lisas blogg (Skogsraah) och jag kände att jag ville dela med mig här också. 
 
 
Precis som det står i kommentaren så fattar jag inte det här med att vissa (typ alla) butiker inte säljer underkläder i större storlekar. Jag menar...jag kan inte ha någon av exempelvis H&M´s BH:ar eftersom jag har "för stora" bröst för det. Vilket är sjukt dåligt med tanke på att ALLAS kroppar ser olika ut!
 
En annan sjukt dålig sak är att de flesta BH:ar i större storlekar är DYRARE! Allt va?! Blir frustrerad. På vilket sätt är det rättvist att vi med större bröst eller likande ska betala MER än de med små bröst? Helt sjukt enligt mig! 
 
Samma sak gäller även när det gäller mensskydd, som jag har skrivit om tidigare. Att vi som är födda som tjejer ska behöva betala för mensskydd är sjukt. Jag menar vi har inte direkt VALT att få mens, så varför ska vi betala för det?! 
 
 
Detta tänkte jag ta upp i en kommande video dessutom. Så, håll utkik! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0