årsresumé 2016!

DETTA inlägg skulle kommit upp i slutet av 2016, men istället kommer det nu. Alltså ett HALVÅR försent. Men bättre sent än aldrig antar jag!
 
Längesen jag skrev nåt här men jag har verkligen INGEN ork till nåt! Jag mår väldigt dåligt och blir stressad över ALLT. Jag klarar inte av sociala medier just nu. Jag har SÅ mycket att berätta men JAG ORKAR INTE! Jag hinner inte!! Jag vill så mycket men klarar så lite. Jag mår för dåligt...
 
Jag orkar knappt ta mig upp ur sängen just nu. Jag har SÅÅ mycket jag vill berätta, SÅÅ mycket ni inte vet om, men jag skjuter bara upp det. Mitt psyke har kollapsat totalt..! Jag använder Instagram mycket mer! Även YouTube men just nu har jag en paus därifrån också. Men följ gärna mig där
 
- Längst ner i detta inlägget kan ni även se en video där jag försöker förklara allt om mitt mående och varför jag är så inaktiv. Jag försöker verkligen förklara, men förstår knappt själv. Jag bara bryter ihop. -
 
 
 Här har ni i alla fall en Årsresumé för 2016(ett halvår senare..)!
 

Vilka 3 saker ser du som de största händelserna under året?
Spanien & KENT måste jag nog säga.
 
Har du blivit bättre på något?
Börjat bry mig mindre om folk som inte bryr sig om mig. Slutat vara den som kontaktar och tjatar när jag ändå inte får nånting tillbaka. Folk jag försökt lära känna men som inte ger mig en chans pga. mitt mående.
 
Gjorde du något du aldrig gjort förut?
Ja, många saker! Aldrig varit i Fuengirola förut (varit i Spanien flera gånger men inte just där), var på Centralbadet, var på min första bortamatch i Falkenberg och sov på hotell i Halmstad, gjorde min utredning fick diagnoserna ADD och PTSD, osv. Finns många saker!
 
Höll du några av dina nyårslöften/planer?
Ja, faktiskt. Det vill säga resa, utredning, började på Åran, gjorde min 6:e tatuering!
Ett semikolon för Psykisk ohälsa.
 
Blev du kär/tillsammans med någon?
Jag och Tobbe firade 2 år, eller nu 3 år eftersom vi blev tillsammans i Januari 2014. ♥
Vilka länder besökte du?
Spanien (Fuengirola - Torreblanca)! Sen bara dom gamla vanliga... Åland, Estland, Finland, Lettland osv. Dagskryssningar till Åland och partykryssningar till Riga och Tallin.
 
Är det något du saknade år 2016 som du vill ha år 2017? 
Flera resor - Volontärresor (håller faktiskt på att planera för fullt..)! Sen ett bättre mående såklart, men det verkar vara nästintill omöjligt...
 
Vilket datum från år 2016 kommer du alltid att minnas?
Sista konserten med KENT: 15 dec, Guldtuben: 24 mars, Spanien: 19 aug - 2 sep mm.
Finaste Tova och Therese Lindgren!
Finaste KENT. ♥ Deras sista konsert och det var så känslosamt. Jag grät, skratta och sjöng. Ni anar inte hur mycket KENT betyder för mig. Dom har räddat livet på mig ett flertal gånger. Bokstavligen!
 
 
Gjorde du något som du velat göra länge?
Ja! Jag gjorde min Helix-piercing och tatuerande äntligen ett Semikolon (för psykisk ohälsa)!
 
Största misstaget?
Sa nej till många saker som jag egentligen ville, men inte vågade pga. min sociala fobi. Som vanligt!
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Svarar som jag svarade förra året (förrförra blir det ju nu) också: "Mat, haha! Men även kläder och skönhetsprdukter." Och smink. Och att fylla på mitt busskort!
 
Gjorde något dig lite extra glad? Något guldkorn i vardagen?
Förutom allt jag redan nämnt så hade vi kräftskiva på landstället. Firade även min födelsedag och Midsommar där. Jag bara älskar Björkö! Var okså på X-Cruise och Centralbadet med Tobbe vilket var väldigt mysigt! 
 
Vad önskar du att du gjort mer och mindre?
Svarar som förra året! Mer: "Rest, levt, sagt ja till saker och vågat mer" Även tagit mitt mående på allvar!!
Mindre: "Oroat mig för allt och alla" Samt struntat mer i vad andra tycker och tänker om mig och slutat gemföra mig med andra!
 
Favoritprogram på TV? 
SVARTSJÖN, Sofias änglar, Midnattssol, Farmen, familjen annorlunda, osv. Minns knappt vad som gick 2016...
 
Hände det nåt bra men oplanerat?
Träffade släkten mer! I och med min sociala fobi så tycker jag att det är sjukt jobbigt och hänger därför oftast inte med på släktmiddagar osv. Men i år har vi både varit ute på restaurang och bowlat med släkten och det var faktiskt riktigt kul! Jag är SÅ stolt att jag faktiskt KLARADE det, trots mitt mående! Firade även julafton tillsammans med halva släkten!
Men också julmarknad på hundstallet och spontan Halloweenfest.
Var hundvakt till Ziia men även till Isa och Mima igen.
Isa och Mima. 
Halloweenfest hos S och C.
Julmarknad på Hundstallet, fick träffa finaste gatuhunden Arthur!
 
Hände det nåt hemskt? Gick någon närstående bort?
Ja det kan man säga, Fellon! Tobbes brorsas hund.
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2016?
Var på landet och firade med familjen, Tobbe och Tobbes mamma. Vi åt smörgåstårta och mammas blåbärspaj! Var väldigt ledsen då saker och ting inte blev som jag tänkt mig, men det blev bra ändå...till slut.
 
Hur firade du Jul och Nyår 2016?
Jul firade jag hemma med familjen, Tobbe och släkten! På Nyår blev det en spontan utgång på Götakällare.
 
Nyårslöften/Mål för nästa år (2017 alltså)?
 
Mina mål 2️⃣0️⃣1️⃣7️⃣ :

- Börja jobba (praktisera/arbetspröva)
- Boda Borg (& laserfortet) och Tom Tits
- Fira min födelsedag/midsommar i Björkö
- Göra MINST en resa - Volontär
- Gå på massa museum:
- tekniska/teknik
- Fjärilshuset
- Aquaria
- Cosmonova (natur) ✔️
- Grönan & Sommarkrysset
- Åka till Gotland (eller Öland)
- Spela bilbingo ✔️
- Besöka vikingabyn
- Gå på minst EN mässa
- Åka i en biltvätt
- Cykelsemester på Gotland eller Åland
- Besöka medium
- Göra någon sorts behandling (med M)
- Åka på en kryssning
- Få bukt med mitt mående och mage
- Se norrsken
- Lyssna på MINST 3 ljudböcker
- Göra en till tatuering
- Fika på Drömkåken
- Putte i parken
- Åka till Göteborg (Liseberg)
- Bada i/på Björköörn
- Cykla & Tälta (eller campa)
- Äta på uteserveringar
- Picknickar (fontänen vid T)
- Kolla på Utebio?
- SÄLJA & gå på massa loppisar
- Konserter (Håkan) ✔️
- Summerburst eller Bråvalla
- Jourhem för hund eller dagmatte ✔️
- Se Kosläpp ➡️Nästa år/sommar
 
ALLT DETTA KOMMER JAG ATT FILMA NÄR JAG GÖR! Detta är alltså som en bucketlist för 2017, som går ut på att jag ska göra saker jag aldrig har gjort, eller göra saker som jag HAR gjort men som jag vill göra igen. Allt från litet till stort! 
 
 
Här är en video där jag FÖRSÖKER förklara, men som ni kan se så slutade det bara i tårar. Det är så mycket mer än "bara" detta... Jag orkar bara inte längre!
 
Jag har även hunnit med en sväng till Psykakuten vilket var förjävligt och jag är så jävla trött på att ständigt bli förminskad! Mer om det på IG och på min YT-kanal som sagt.
 

A new book with blank pages. Let´s write a bestseller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0