Att våga möta livet trots social fobi.

I torsdags var jag på föresläsningen ”Att våga möta livet trots social fobi” med Eric Bergström (Jonatan) från Ångestskolan. För er som inte vet eller inte känner mig så har jag levt med svår social fobi i snart 12 år, främst pga. mobbning. Folk som inte känner mig tror/uppfattar mig som tyst, blyg och tillbakadragen men det är det SISTA jag är. Fråga vem som helst som känner mig så får ni veta. Jag är EN person med personer jag känner/känner mig trygg med och en helt ANNAN med personer jag aldrig träffat/inte känner så bra. Det som sårar mig mest är att personer aldrig vill/orkar ge mig en chans eller tid att bevisa det. Jag behöver tid och bra bemötande, innan någon kan riva mina murar. När mina murar väl är borta kommer ni att förvånas av hur social, öppen och galen jag är. Min riktiga sida. Men ingen orkar ens försöka... Som jag brukar säga: ”Jag är inte blyg och tillbakadragen, jag har bara social fobi!”  😔 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0