Nåt Gammalt, Nåt Nytt, Nåt Lånat, Nåt Blått.

Igår innan jag somnade låg jag och tänkte på massa saker som vanligt. Jag kom bland annat att tänka på tiden i Parkskolan, jag saknar faktiskt väldigt mycket från den tiden. Ibland sa våran lärare att det var dags att städa sin bänk, som man då hade. Man tog ut allting och gjorde rent hela bänken sen jag man tillbaka allting fint igen. Jag minns att jag alltid hade nalle puh inslagningspapper i botten på bänken som nån slags matta. Insidan av bänklocket var alltid fullt med små bilder på allt mellan himmel och jord. Allt från hundar i olika storlekar till affischer på b.la O.C gänget. Sen var det det här med kladdmassa. Jag fattar fortfarande inte vad det var som var så roligt och speciellt med just kladdmassa. Något som alla liksom ville ha mycket av. Man gick fram till läraren ibland och sa att man behöver mer kladdmassa för att kunna sätta upp sitt shema eller så bytte man med kompisarna. T.ex om jag får den här pennan av dig så får du en bit kladdmassa av mig. Knäppt! Vad man än gjorde på lektionerna så skulle kladdmassan också få vara med. Den ville man knåda, göra roliga figurer och klippa i jämt! Haha. Jag kommer ihåg att jag gillade att arbeta i Folke-böcker men jag hatade att skriva planeringsbok, vilket vi gjorde varje måndag. Samma sak varje gång. Sen skulle den ta plats i väskan hem, skrivas under, tillbaka till skolan igen. Onödigt. Innan sommarlovet fick alla springa ut och plocka blommor som skulle stå i ett glas på bänken för att det skulle se fint ut, men det slutade nog inte så fint. Sen ibland helt plötsligt så skulle man ut och gå ett varv. En litet runda för att vila hjärnan. Det tyckte man var jättejobbigt och onödigt men nu skulle jag tycka det var skönt. Hellre det är lektion liksom. Om man blev törstig hade vi massa muddar med namn på så man visste vilken som var ens egen. Jag kommer ihåg att jag och Rebecca brukade ta massa vatten i mun sen brukade vi tävla om ven som kunde ha kvar vattnet i mun längst. Efter ett tag blev det värdigt äckligt för det smakade smör, så då fick man spotta ut. På fredagar hade vi också roliga timmen/klass timmen/fredagsmys typ där man fick t.ex gömma nått bakom ryggen sen skulle de andra gissa vad det var + fika. Haha. Favorit lektionen för många var nog drama, det var alltid kul förutom syltburken. Att skriva lappar var ju också ganska kul. Och burken. Discon. Allt var mycket roligare förut. Kompisar man trivdes/hade kul med, vegagatan, avslutningarna m.m. Jag vill inte klaga på allt nu, men det är så tråkigt. Det beror på. Åh va mitt sommarlov ska va bra. Nej nu känner jag att det blev ett helt fel slut på detta inlägg för jag babblar om helt andra saker, så det är bäst jag slutar, innan det blir värre. Fy. Tror inte många läser men det skadar mig inte, kände bara för det. Typ.

Nu kommer lite olika gamla bilder istället. Väldigt dålig kvalité, men så kan det bli det när man tar kort på kort. Mest för att jag tycker dom är gulliga. Se och njut! Sött.









(Mer gamla bilder kommer i nästa inlägg, så ni vet)









 


Kommentarer
Postat av: carro

jag håller me allt du skrev hä r. jag saknar också parkskolan litegranna. det var väldigt mysigt på något sätt :D jättasöta bilder också! :)

2010-03-10 @ 20:55:24
Postat av: johanna

minns det på precis samma sätt! :D

2010-03-12 @ 16:37:04
URL: http://johannanorlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0