silence is the most powerful scream.

Min vikt.
Som några kanske redan vet så har jag haft en hel del problem med min vikt. Orkar inte berätta allt i detalj just nu, men i alla fall. Den senaste tiden har jag gått upp väldigt mycket i vikt vilket jag inte själv kan påverka så mycket. När jag mår dåligt sätter sig allt på magen, och när hela mitt liv är kaos är det kroppen som får lida, tyvärr. Så kan man säga, kort och gott.
 
Jag är trött på alla sjukhusbesök och alla tester jag får ta ungefär varje vecka...ingen vet vad som är fel. Jag äter inte mer eller rör mig inte mindre än vad jag gjorde förut, men ändå ökar jag i vikt. Jag har tagit alla prover, gjort gastroskopi och coloskopi och..allt. 
 
Jag hatar all ibland få lägga sig på sidan på golvet för att man har så fruktansvärt ont i magen.
Jag hatar att inte somna innan 4 på natten när man ska gå upp 7.
Jag hatar att ständigt vara orolig för allt.
Jag hatar att jag aldrig kan ta det lugnt, vad jag än gör så känner jag mig stressad.
Hjärtklappning, andningssvårigheter, kallsvettningar.
Ångest.
Stress.
Mer stress.
 
Jag vill inte bli sjuk igen men samtidigt vill jag inte se ut som jag gör just nu. Jag vet att jag har gått upp i vikt och jag vet att jag inte kan ha dom där "favorit byxorna", men vad ska jag göra?
Jag fattar inte!! Att gå upp 8 kg på 3 veckor utan att veta varför är inte normalt...!
Jag har fått nog av att vara så här stor och verkligen bestämt mig för att gå ner i vikt. På mitt sätt. Men jag blir så ledsen för att hur lite jag än äter osv går jag ändå bara upp i vikt. Fan!
Jag fattar verkligen inte.
Jag orkar inte.
 







 











 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0