viktigt om vikt.

 
Alltså denna vikthets. Jag blir snart tokig. En sak som är så konstig egentligen men som vi själva har hjärntvättat oss med är att det är mer okej att vara det dom kallar smal än att ha några extra "kärlekshandtag". Många av er har säkert varit med om att någon sagt "du är lite större men du är fin ändå" eller "jag gillar dina kurvor, asså inget illa menat" eller liknande. 
Egentligen när man tänker efter så undrar jag varför! Jag menar vem har bestämt att det ska vara "mindre bra" med lite extra höga siffror på vågen. Okej, alla är vi olika, man kan va född med en så kallad "modellkropp", man kan ha mer former än andra, vara mer muskulös eller vad som helst. Men seriöst nu, har ni någonsin hört någon säga tvärtom i samband med "Du har så smal och fin kropp, inget illa menat"? Nej. För att vara smal eller för ohälsosam är tydligen något bra, medans att tycka om man men ändå må bra är fel.
 
Jag skulle kunna skriva en hel bibel om detta men jag blir bara så ledsen och arg så därför sätter jag stopp här. 
Allting gäller inte alla, men hela samhället har ju fått en hemsk syn och det är inte så konstigt till anorexia eller tröstätande heller. Vem fan säger hur man SKA och INTE SKA se ut? Om man inte mår dåligt av det vem ska då få påpeka sånt? Sjuka värld! Jag har själv varit där och vill inte dit igen. Men nu när jag inte har ätstörningar är jag tydligen ett "fetto". Jag har hört det i flera år (därför jag blev sjuk) och jag vet att jag ligger över marginalen men jag har nästan slutat tagit åt mig. Dom som kan slänga ut sig ord som fetto, hora, planka, benrangel osv...skaffa ett liv och sluta förstöra andras!
 
 
Som sagt slutar jag skriva nu innan jag blir ännu mer upprörd. Ni får gärna slänga skit på mig, jag är van, men inte dom jag bryr mig om. Tack och hej.
 
 
 
Värda att kika in på och ta sig en tankeställare:
Jessica och Jessica igen.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0