att leva med ångest är ett helvete.

Jag kunde inte sagt det bättre själv! Att leva med ångest är ett HELVETE. Denna människa tar orden ur min mun. Snälla ni, KOLLA på videon!  ♥
 
"Har du tänkt så här någon gång när du sett dig själv i spegeln? Har du sagt så här till dig själv någon gång när du stått i ett provrum på H&M och tycker att ingenting passar? Jag förmodar att de flesta av er kommer svara ja. Skulle du säga så här till någon annan? Jag hoppas att de flesta av er kommer svara nej. Men hur kommer det sig då att vi tycker det är rätt att behandla oss själva så här?

Vi kan nog enas om att det inte är rätt att säga/skriva så här till någon annan människa, men ändå finns det människor som dagligen trycker ned sig själva och jag tror att vi flesta av oss har gjort eller gör detta i perioder. Varför tror vi oss ha rätten att säga så här om oss själva? Du har inte rätten att trycka ned någon annan, men du har heller inte rätten att trycka ned dig själv. Du har exakt lika stor rätt att må bra som resten av världen har, men ändå står du där och trycker ned dig själv i skorna och mobbar dig själv. Sluta med det!

Jag vet hur det är, jag gör det själv ibland men det måste bli ett stopp på mobbningen från oss själva. Varför skulle just dina lår vara för stora? Varför skulle just du vara äcklig och ful? Varför skulle just du vara mindre värd än andra? - Det finns ingen anledning! Från och med idag så slutar du upp med att trycka ned dig själv. Du är perfekt som du är och INGEN, vare sig du eller någon annan ska få ta det ifrån med dig!"
 
Bra skrivet från Evah.

Kommentarer
Postat av: milina.blogg.se

Ångest är verkligen inte kul :/ Lider själv utav panikångest!

2015-04-16 @ 17:08:43
URL: http://milina.blogg.se/
Postat av: ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥

Vad gulligt av dig att länka till mig! :)

SVAR: Vad kul att du är med och tävlar. :) Lycka till!

Svar: Du förtjänar det! Kram!! :)
Isabell.

2015-04-17 @ 01:31:14
URL: http://evahle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0