gatorna tillhör oss.

Träffade Love Antell för ett tag sen, han spelade på Debaser, världens sötaste människa!
 
 
"Jag ser mej själv i tonåren Ibland gå brevid mig Till Tompa som bakar bullar på 44: an Och varje gång jag går förbi Tar jag en rök med Ferlin Där Balkan-turisterna hänger För gatorna tillhör oss.
 
Här har jag blåst ner Som skräp på en perrong Under bortkastade skor över en eltråd Varenda support från södra stå vet Att fem fingrar kan formas hårt Och slå upp genom stan som öppna sår För gatorna tillhör oss.
 
Vem är du att säga nåt Om att du hatar Stockholm? För jag om någon borde veta Fråga Holma som stått i dörren Och kastat ut den som var för full Varje svin har haft en barndom Och gatorna tillhör oss!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0