polaroid och inspiration.

"Tror stenhårt på att meningen med livet är meningslösheten. Du kan med andra ord göra exakt vad du själv vill med ditt liv, för det spelar ändå ingen roll. Jag älskar den tanken." Clara Henry. Som jag sagt förr och säger åter igen så är Clara en stor förebild för mig. Fucking älskar den kvinnan! ♥
 
 
En annan sak som var ca världsbäst var denna lista gjord av fina Ida. Här ger jag dig/er 30 saker du kan göra för dig själv på alla hjärtans dag istället för att ha ångest:
 

1. placera sig själv under täcket med en film på netflix och bästa jävla snackset i världen.

2. fuldansa och fulsjunga.

3. yoga eller pilates eller något annat som lugnar en och förbättrar andningen.

4. dra på väldigt varma och mysiga sockar.

5. kolla på en serie du vet får dig att skratta (för mig är det vänner, alla gånger).

6. planera din drömlägenhet, med bästa möblerna och finaste tapeten. (tips! använd pinterest!!).

7. fönstershoppa online planera framtidens alla klädval.

8. ta en promenad (ifall möjligt, i någon vackert naturområde!).

9. lägg dig raklång på sängen, sätt på bästa spellistan på högsta och njut.

10. lägga undan mobilen och ta en paus från all press och social media.

11. fotografera. göra stilleben av fina tinga du blir inspirerad av och redigera i något bildbehandlingsprogram. ring upp några/någon vän som är villig att följa med ut på en foto-runda.

12. träna. hitta ett sätt som funkar för dig. det kan vara att gå till gymmet flera gånger om veckan eller bara ut och springa eller att stretcha i tjugo minuter, vad som helst.

13. ät!!! mat är gott och behövs, så ät!!

14. smygrök bakom ett hus och känn dig lite extra tonårig.

15. läs din favoritbok en gång till.

16. gör listor. strukturera upp livet och saker som behöver göras. få en helhetsbild.

17. köp blommor och ha i ett fönster.

18. kramar. extra långa kramar.

19. lyssna på håkan hellström, funkar för mig, men jag är ju ett frälst fan.

20. choklad.

21. skriv långa texter om saker som inte betyder ett skit egentligen, skriv dikter om kylskåpet och romaner om en äppelskrutt.

22. onanera!!!

23. gå till ditt favoritställe och andas.

24. drick vin.

25. läs bra analyser gjorda av bra feminister.

26. gå in på den bästa taggen på tumblr du vet och bara vältra dig i all kärlek och fina ting.

27. sminka dig och ta på dig din finaste utstyrsel.

28. baka något jättegott och ät sedan upp allt.

29. städa. få allt fint och prydligt. det hjälper mig att kunna tänka klart.

30. drick ditt bästa te. helst många koppar.


Kommentarer
Postat av: josefine

fina bilder och rolig lista :)

2015-02-11 @ 10:50:41
URL: http://dylanjosefine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0