#semicolonproject.

Dags för ny tatuering! Denna står för min Psykiska Ohälsa.
 
Jag har planerat min 6e tatuering ett bra tag nu och äntligen har jag bestämt mig!
Det kommer bli ett Semicolon och den har jag velat ha väldigt länge. Som många vet så lider jag av Psykisk Ohälsa och det är precis vad denna tatuering står för! Jag ska ha den på sidan av min handled. ♥
 
 
"En ideell hälsoorganisation som kallas "The Semicolon Project" uppmanar alla som lidit av depression, ångest eller har haft självmordstankar att rita ett semikolon på sin handled.
 

Men varför just ett semikolon? Organisationen har valt detta skiljetecken för att det visar att författaren kunde ha avslutat meningen, men valde att fortsätta."

"Författaren är du och meningen är ditt liv".

"The Semicolon project menar att det även kan symbolisera någon som har mått vädligt dåligt och som, även om personen kanske fortfarande kämpat, har tagit sig igenom det svåra och arbetar mot en fortsättning i livet, istället för att i värsta fall avsluta det.

Syftet med att måla, eller tatuera ett semikolon på kroppen är även att visa att du står upp mot fördomar kring psykisk ohälsa."

 


Kommentarer
Postat av: Karin

Vill så gärna ha det som tatuering jag med. Men väldigt lång tid har gått sedan jag tatuerade mig, så vågar inte träffa tatueraren haha :(, och så prioriterar jag andra saker numera. Men i framtiden.

Svar: Varför vågar du inte det? :/ Du kan ju alltid gå till en annan tatuerare!
Isabell. ❤

2016-04-11 @ 10:54:58
URL: http://forevermore.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0