SLUTA upp med fatshaming!

 
Det här med fat shaming hörrni... Är det inte dags att förstå att tjock INTE är lika med ful, att tjocka människor inte behöver vara onyttiga/ohälsosamma och att ”tjockis-skämt” inte är humor.
 
Jag kan bara ta mig själv som exempel. Jag äter relativt bra, jag tränar men jag går upp i vikt ändå. Vet ni varför? Jo, för att jag äter en medicin (antidepressiva) som gör att jag går upp i vikt och samlar på mig vätska. Jag har även fel på ämnesomsättningen, IBS och en slö tarm. Allt detta, plus psykisk ohälsa gör att jag inte kan styra så mycket över min vikt och att jag ständigt ser höggravid ut och ligger i fosterställning med magkramper på kvällarna.
 
Sluta tro att fin är lika med smal och tjock är lika med ful. Sluta tro att smal är lika med hälsosam och tjock är lika med ohälsosam. SLUTA bara!

Tjejerna på bilden är några av mina favorit ”body positive-konton”, tipsa gärna om fler! 👊🏼👌🏼💪🏼

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0