stå upp mot mobbning - stå upp för de tysta!

Sen jag blev mobbad i skolan har jag lärt mig att mobbare behöver inte mobba utan det räcker med att de ser någon annan mobba men inte säger ifrån. Du som inte säger ifrån är precis lika mycket delaktig i mobbningen som själva mobbaren. Den tysta massan! 
 
Efter alla ord och kränkningar jag fått höra så tänker jag aldrig mer acceptera orättvisa eller hålla tyst. Håller man tyst är man en del av det hela. Jag har lärt mig att säga ifrån. Detta är inte okej. INGEN ska behöva gå igenom det som jag, och tusentals andra personer går igenom dagligen. 
 
Visste ni att 48 barn tar livet av sig i Sverige per år pga. Mobbning. 48 barn för mycket! (Tack Morgans mission)
 
 

Kolla på dessa videos som tar upp olika former av mobbning. Jag hoppas och tror att det kan ge er där ute (som mobbar) en rejäl tankeställare!  ↓

Våga se när någon blir mobbad eller utfryst. Våga gå tvärtemot ‘gruppen’ och vara en vän för den som ingen vill vara vän med. Våga STÅ UPP MOT mobbning.

 
Jag brinner för det här ämnet då jag själv varit utsatt. Och glöm aldrig att den som bara kollar på är precis lika mycket delaktig som dom som mobbar. 

Kommentarer
Postat av: Christer Holm

Mobbning är aldrig okej, blev det själv som liten så jag kämpa starkt för att motarbeta mobbning..
Mycket bra inlägg

Svar: Tack! Och kämpa på! :)
Isabell. ❤

2018-01-20 @ 13:54:31
URL: http://www.christerholm.nu
Postat av: Vicktoria

Bra inlägg!

2018-01-20 @ 14:20:35
URL: http://nouw.com/vicktoriabjareklint
Postat av: Angelina

Detta behöver många människor påminnas om!

2018-01-20 @ 15:05:07
URL: http://nouw.com/angelinasliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0