Aldrig neråt, uppåt.

 
Från månen ser jag allting
Genom hålen i ozonen
Dom bästa kranarna finns där
Dom tar mig genom molnen
Om nätterna eller nåt
Dagarna som har gått
Aja, inte fått
Aldrig neråt, uppåt

I Brunnsparken har jag hört
Om rånen och slagsmålen
Dom ska upp med kaosbelysning där
För bängen tröttna med åren
Om fötterna eller nåt
Förorterna, rock 'n' roll
Det är rötterna som spelar roll
Aldrig neråt, uppåt
 
Från nian ser jag allting
Fotbollsmålen på gården
Där går pundarna omkring
Mellan spårvagnsspåren
Drömmer om nånting fint
Att börja om, mera tid
Jag blickar upp, vi ska dit
Aldrig neråt, uppåt

Och jag ångrar ingenting
Nästan ingenting alls
Vi sitter på nattbussen hem
Och du kysser min hals
Och jag vet att det är fel
När det är som det är
Jag låtsas att du är min
Aldrig neråt, uppåt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0